De Niemanders. Niet zomaar een band. Ze geven een stem aan de nobodies, de verschoppelingen; mensen in moeilijke posities. Eerder maakten De Niemanders een album met gedetineerden in Nederlandse gevangenissen. Op het nieuwe album en in de bijbehorende liveshows geven ze asielzoekers letterlijk een podium.
Tussen december 2022 en januari 2024 bezocht collectief De Niemanders met een mobiele studio asielzoekerscentra in Nederland op zoek naar zangers, muzikanten en hun muziek en verhalen. Koersend op gevoel maakten ze een nieuw album dat een oprechte samenwerking werd tussen de mensen die ze ontmoetten en henzelf. De bezwerende en opzwepende mix van zangers, zangeressen, muziekstijlen en vele talen is het komende jaar op de Nederlandse podia en festivals te zien en te horen. De nieuwe verzameling songs is een creatieve wonderstamppot van veelkleurige muziek die laveert tussen swingende afrobeat, high life, desert rock, rootsy psychedelica, maar ook de alternatieve rock van het eerste album sijpelt er doorheen.
Terug














